top of page

Yes, jeg bruger (selvfølgelig) AI

Mine kunder hyrer mig for for at få retning, eksekvering, og fordi de vil fremstå skarpere. Men de, og jeg, forventer at AI er en del af aftalen, så samarbejdet er så konkurrencedygtigt som muligt

Cristine_Gliese_portræt_18165_WEB.jpg

"Men skriver du så ikke selv, Cristine?"

Jo, selvfølgelig gør jeg det. AI har ikke ændret på mit DNA. Det kommer vi tilbage til.

For mig er AI en positiv udvikling. Både jeg og mine kunder kan bruge tiden bedre med AI, fokusere på det, vi er dygtige til og undgå at sidde fast i kedelige, rutineprægede opgaver, der stopper kreativiteten, men også den nødvendige udvikling.
 

Men hvis du tror, det betyder, at du ikke længere har brug for en kommunikatør, der kan mærke, skære og stille de rigtige spørgsmål – så tager du fejl.

Mange kan skrive – få kan kommunikere.

AI har gjort det nemt at producere tekster.

Men det har også gjort det nemmere at spotte dem, der ikke kan skrive.

For kommunikation og marketing kræver mere end ord, strategi og gode ideer.

Det kræver dømmekraft.
 

Styrken ligger ikke, hvor hurtigt du kan skrive. Den ligger i, hvor fagligt funderet i markedsføring, du er, og hvor præcist du kan formidle det videre – uanset om maskinen hjælper eller ej.

Hvad bruger jeg AI til?

AI er et godt værktøj. Det hjælper mig med at komme hurtigere fra idé til udkast, samle viden, finde vinkler.

Her hjælper AI mig, men også dig som kunde. 
 

Jeg bruger AI til opgaver som fx:

  • at bryde komplekse analyser ned til brugbar researchmateriale

  • give mig overblik over indhold og vigtige elementer i rapporter

  • korrekturlæsning og rettelse af tastefejl mm.

  • at lave indholdsplaner

  • analysere tekster

  • give mig udkast til tekster
     

Men det er stadig mig, der skriver. Mig, der mærker, hvad der fungerer – og hvad der ikke gør. Mig, der skaber sammenhæng og sørger for, at ordene lander rigtigt.
 

Jeg bruger AI som en sparringspartner, og en "medarbejder", der laver alt det, der tager virkelig lang tid – som fx læse en hel rapport, undersøge kommende trends osv. osv.

AI er virkelig nyttig, når tempoet er højt. Men det er mig, der tager ansvar for tonen. For retningen. For, at teksten faktisk virker.

​

Du får en konkurrencedygtig partner, fordi jeg bruger AI
​

... og det kan jeg sikre fordi, jeg ikke skal bruge tid på de meget tunge opgaver, som du får bare to år siden betalte for. Alt dette lader jeg AI gøre for mig.

Derfor kan jeg bruge tiden på at skabe indhold, tekster, annoncer, artikler, pressemeddelelser, strategier og indholdsplaner som rykker, skaffer dig kunder og frigiver tid i din virksomhed, fordi du har mig som selvstændig partner.

bottom of page